Philips HTS7140/12 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HTS7140/12 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

soundbar 05-02-2024

duurkoop is soms ook duurkoop

Geschreven voor: Philips HTS7140/12 zwart

HTS7140/12 3 jaar in bezit.FM werkt natuurlijk niet meer.DVD speler is instabiel,soms geeft hij de dvd meteen terug,soms ben je 10 minuten aan het knoeien.combinatie philips/sony tv werkt wel/niet, soms. AB was en is onduidelijk en zeker bij weinig licht,evenals de aanduiding op het apparaat.
ten laatste:de dvd-speler heeft het begeven.einde oefening,duur grapje.

Pluspunten

• uiterlijk
  • soms goed geluid

Minpunten

• lastige bediening bij weinig licht
  • geluid lastig te tunen
  • instabiele dvd speler
  • te weinig ingangmogelijkheden
  • usb werkt niet altijd

WDaamen 26-02-2015
Geschreven voor: Philips HTS7140/12 zwart

Wij gebruiken hem nu 3 jaar, na het 1e jaar was de display al minder helder. Nu doet hij het helemaal niet meer. Wij hebben het toestel via een Philips specialist op laten sturen naar Philips Nederland. Conclusie het zou 200euro kosten om een nieuwe unit erin te laten zetten. Wij hebben groen licht gegeven om te laten repareren. Vervolgens komen ze nu met het nieuws dat de display unit niet te leveren is. Kosten 70euro.
Dus een hoop geld lichter maar geen succes.
Dit is een enorme kater voor zo'n jong en kostbaar apparaat.

Joentje1977 22-12-2015

Wij hebben het probleem dat 1 keer in de 2 weken de soundbar opnieuw ingesteld moet worden. Op 1 of andere manier herkend de tv de sound niet meer ondanks dat easy link aanstaat!

I.van Dam 09-11-2015

Wij hebben het zelfde probleem , ik begrijp nu dat we niet bij Phillips moeten zijn , we lopen ook al een lange tijd met geluid kwaliteit te hannesen , slecht op tv , cinema en de radio houd ook niet echt over , en dat voor een produkt van een gerenommeerd bedrijf , phillips ! nee voor ons hoeft het niet meer.

Piet

berthuske 10-05-2014
Geschreven voor: Philips HTS7140/12 zwart

hallo ik heb ook sindkort een soundbar bleu ray 3d van merk philps de hts7140 maar geluid klikt heel dof en zacht ik moet hem ongeveer open zeten dat ik beetje geluid heb er voor klikt ie dof ik dacht zelf bij zon soundbar van 600 moet geluid toch zacht aan kene zete dat ie dan hart gaat zeg maar op 12 en dat ie dan zeg maar geluid geeft als ie normaal op 20 25 zal staan nu moet ik hem helemaal op 40 zete en hij kan tot 59 en klikt nie helder dof neem aan dat dit zo niet moet klinken of wel ? wie o wie wil mij een reactie geven alvast bedankt gr berthus

Anoniem 08-09-2012
Geschreven voor: Philips HTS7140/12 zwart

Spijt van de aankoop,had gedacht dat hij ook het gelijk van de TV afspeeld, niet dus.
Nagevraagd via een medewerker van plattetv.nl, krijg het advies om via adio out te instaleren en dan op source te drukken tot ik aux heb.
Verschillende keren geprobeerd telkens niks.
Toen ook nog via een philipsmedewerker geinformeerd,
ook weer telkens het zelfde.
Ik kwam niet verder dan aux, kreeg toen het advies om Philips te bellen met een 0900 nummer.Ja ik ben gek koop je zo'n duur apperaat ga je daar wat in de wacht staan. Ik heb het maar opgegeven,dus wat dit betreft is het voor mij de miskoop van het jaar.

Anoniem 16-09-2012

Hier dan een toelichting op de reactie van Lucien van Toren.
Geloof me maar dat ik dat alles geprobeerd heb.
En niks maar dan ook helemaal lukt bij deze prul.
Alleen moet wel zeggen dat hij tot nu alle cd'en dvd'afspeelt.
En dan moet ik nog even kwijt dat men niet veel hulp krijgt niet bij Pilips en ook niet bij plattetv.nl.

Edje1966 18-09-2012

Miskoopvanhetjaar2012, heb je een decoder voor de televies zitten, zo ja dan heeft deze waarschijnlijk een optische of coaxiale uitgang. Verbind deze met de soundbar en selecteer met source "opti in" of "coax in". Nu moet je geluid hebben, wel even de televisie zelf muten. Doet die dit niet is je soundbar niet in orde.

sjaak6666 27-12-2012

Ik heb ook een Hts7140. Middels een hdmi kabel aangesloten op mijn philips tv, en via easy link instellingen kan ik geluid via hts laten spel. Op Hts kiezen voor source: hdmi arc.

Lucien van Toren 09-09-2012

Dit is simpel te doen door een audiokabel te verbinden tussen de tv en soundbar of zelfs een digitale verbinding (glasvezel) ik heb een ontvanger via KPN en deze zit met HDMI verbonden naar de tv en van de tv naar de soundbar en werkt perfect.

groetjes L v Toren

jacques dae. 18-05-2012
Geschreven voor: Philips HTS7140/12 zwart

Ik heb de soundbar sinds april 2012 in bezit en ik moet zeggen hij bevalt me erg goed, mooi design geluid is geen 5.1 maar komt aardig in de buurt. Alleen jammer dat hij geen rds functie heeft.
Ik gebruik de soundbar in combinatie met de philips
8605 led tv aangesloten via hdmi-arc. Kortom geweldig!

G vermeulen 30-01-2012
Geschreven voor: Philips HTS7140/12 zwart

De soundbar geeft een vlak en dof geluid bij het beluisteren van muziek via cd of radio. bij films, dvd en tv is het geluid zker wel acceptabel.
Helaas lukt het mij niet om met de beschikbare instellingen dit te verbeteren.

de set ziet er mooi uit en past goed bij mijn 46"philips tv.

Wel jammer dat het display er slecht zichtbaar is: je moet er op 50 cm voor gaan staan wil je kunnen zien welke functie ingeschakeld is.

Daarnaast is mijn grootste ergernis dat deze soundbar door mij mede is gekocht vanwege zijn opgegeven lage standby-verbruik van 0,22w. Tot mijn verbazing blijkt hij zelfs 6,75w in standby te verbruiken.
Na het indienen van een klacht bij de klantendienst van Philips werd ik met een kluitje in het riet gestuurd: "dat komt door de 'burst-mode' en daar moet u het maar mee doen want daar kunnen wij niets mee"

Ik heb nu opnieuw een klacht bij Philips ingediend.

T van Ammers 11-03-2012

Hoi G vermeulen ik kan je een Belkin AV smart aanbevelen bij het inschakelen van je tv springt ook je surround set aan + 3 andere aangesloten stekkers, alleen niet handig als je alleen cd of radio wil luisteren dan want dan moet je tv ook aan maar wel een keuze. jammer dat philips zijn specs zo rooskleurig vermeld mogen we de andere vermogens zoals verbruik en muziek vermogen ook wel met een korreltje zout nemen denk ik.

MichaelDV 11-11-2011
Geschreven voor: Philips HTS7140/12 zwart

Erg tevreden, past zeer goed bij mijn philips tv alhoewel het geborstelde alu net niet overeenkomt qua kleur, dat is wel jammer

Geluid is prima, muziek luister ik Draadloos vanaf me iPhone en dat klinkt zeker niet verkeerd

Als het geluid je niet echt bevalt moet je hem echt beter instellen

Ps je kan de cd gewoon via de ab ejecten ;)

soundbarrr 13-11-2011

hoe kan ik ejecten vanaf m'n ab?

Italy 26-09-2011
Geschreven voor: Philips HTS7140/12 zwart

Deze soundbar is geschikt als je hem alleen wil gebruiken voor films. Dan is het geluid acceptabel en lijkt het een beetje op surround.

Vanweg de zeer beperkte instellingsmogelijkheden zeker niet geschikt voor het afspelen van muziek-cd's. Het geluid lijkt dan uit de badkamer te komen.
Dus voor de muziekliefhebbers: gauw verder zoeken naar een echte 5.1-set.

G Vermeulen 30-01-2012

Klopt.
Naast het feit dat de tonen zeer beperkt instelbaar zijn is het geluid van muziek gewoon niet mooi helder: het klinkt vlak en dof.
voor wat betreft het kijken van TV/DVD en Blue-ray vindt ik het wel acceptabel.
de set is wel erg mooi om te zien en past goed bij mijn 46" philips tv

Cheese71 15-06-2011
Geschreven voor: Philips HTS7140/12 zwart

De HTS7140 is een mooi apparaat. Goed geluid. Geen 5.1 natuurlijk maar komt lekker dichtbij. Geen regeling op de subwoofer maar je kan diverse instellingen (ook via tv, dat is duidelijker) doen, zoals; hangen er gordijnen naast, of een muur, hangt of staat ie in de hoek, is links of rechts vrij van de speakers etc etc, waardoor jezelf de optimale instellingen kunt vinden voor de bass. Via Easylink zo aan je TV te hangen. Ipod aansluiting+optioneel dock te verkrijgen. USB aan de rechterkant. Hij herkend elke schijf zelf die je erin stopt, dus niets schakelen o.i.d. En, nogmaals, met Easylink pakt je TV hem zelf op.

Wat moet je er meer van zeggen, een mooi ding, met goed geluid. Kopen dus.

Nadeel; Alleen dat iele draadje naar de subwoofer dat doet weer niet echt heel profesioneel aan, is jammer en de contrast van de display is héél donker, waardoor je er bijna met je neus op moet zitten om de display te lezen. Maar eenmaal ingesteld hoef je daar eigenlijk bijna niet meer op te kijken. Wel even de zenders die je het meeste beluister op de afstandbediening als voorkeuze zetten.

Sander568808978967 01-03-2011

prima soundbar, werkt uitstekend samen met mijn philips 47pfl9664
eerder zei iemand dat de ab niet samenwerken, kijk even goed naar je instellingen van de easy link
ook voor de andere opmerking, dat vol het niet doet, check je instellingen

technokennis 02-02-2011
Geschreven voor: Philips HTS7140/12 zwart

Lange tijd getwijfeld welke Soundbar bij de 46PFL7605. Had nog een Philisp HTS 8100 met actieve subwoofer maar die was veel dikker, zwart en de actieve subwoofer maakte behoorlijk geluid. Keuze ging tussen Panasonic, LG & Philips. Beide eerste hebben draadloze subwoofer.

Uiteindelijk gekozen voor design. De combinatie 7605 & 7140 is pracjtig. Daarom ook niet voor de uitgebreidere hts 9140 gekozen.

Conclusies: beide machine werken prima samen. De gebruikswaanwijzingen (boekje en op het apparaat) zijn niet helemaal duidelijk maar de iets meer dan leek krijgt toch alles voor elkaar.

Alleen HDMI kabel in de HDMI1 ARC van de TV) is voldoende. Ook TV geluid komt via de HDMI terug.

Radiozenders kun je gweoon vrij programmeren en vrij opslaan, staat alleen niet duidelijk in de bescht=rijving maar het werkt dus wel. Radio is geen RDS maar met de bijgelverde FM antenne is prima ontvangst mogelijk. Heb minder ruis dan op de kabel.....

Geluid is prima en ales gaat eigenlijk vanvelf. TV & HTS communiceren prima. Typisch Philips is dat alles wel werkt maar soms niet helemaal logisch is. Wanneer gebruik je de TV afst bed en wanneer die van de HTS. maar sommige Japanners of Koreanen kunnen daar ook wat van.

Beeldkwaliteit DVD is prima en van Blue Ray uitstekend. Kortom voor een redelijk bedrag een prima oplossing met minimaal aantal draden. Ziet er echt zeer netjes uit aan de wand! Een aanrader om een 7605 met deze 7140 te combineren!

De passieve subwoofer werkt trouwens beter dan de actieve van de 8100 een veel evenwichtiger geluid zonder gezoem van ventilatoren.

NB als je op Youtube kijkt zijn er zelf Aziaten die de Philips veel beter vinden dan de Panasonic of de LG!!!

robk56 08-01-2011
Geschreven voor: Philips HTS7140/12 zwart

Sind een paar dagen in bezit en aangesloten.
Omdat ik geen optische aansluiting had op mijn tv adviseerde de winkel dat ik deze moest aansluiten op mijn upc-hd box.
De kwaliteit van het geluid is zeer goed en de soundbar is makkelijk te bedienen.
Zeer veel mogelijkheden. usb aansluiting werkt perfect en foto's zien er goed uit op de tv.

Ruud vH 04-01-2011
Geschreven voor: Philips HTS7140/12 zwart

Na een week gebruik van deze soundbar in combinatie met een eerder aangeschafte Philips TV 40PFL7605H/12 ben ik zwaar teleurgesteld in de samenwerking tussen deze twee Philips-apparaten. Je kunt de twee, vrijwel identieke afstandsbedieningen absoluut niet tegelijk of door elkaar gebruiken. Ondanks de HDMI/ARC verbinding werken ze niet echt samen, integendeel. Je kunt, als je TV wilt kijken, het beste helemaal afblijven van de soundbar-instellingen, anders wordt het een puinhoop. Ik gebruik de soundbar dan ook slechts om eenmalig de beste geluidsinstelling te verkrijgen en verder om incidenteel een DVD af te spelen. De FM-radio zal ik nooit gaan gebruiken: dat is een minimaal product zonder RDS en zonder handige eigen voorkeurkeuze (je moet je wild zoeken naar de zender van je eigen keuze). De networkverbinding heb ik niet aangesloten, omdat die al op de TV zit; helaas 'ziet' de soundbar dat niet!
Eigenlijk is alleen de DVD-speler goed te noemen; de versterker/speaker combinatie is niet meer dan redelijk maar natuurlijk wel veel beter dan de onacceptabel slechte speakers van de Philips TV.
Conclusie: koop zo'n soundbar alleen als je de TV niet vlak tegen een muur kunt plaatsen (zoals bij mij thuis). Een goede DVD-speler kan je beter los kopen of als onderdeel van een goede geluidsinstallatie met HDMI-ingang, waarop je dan ook de audio-uit van de TV aansluit.

soundbarrr 13-12-2010
Geschreven voor: Philips HTS7140/12 zwart

Vorige week gekocht. inmiddels aangesloten en opgehangen. Zeer mooi geluid en mooie vormgeving (ambi sound) zeer tevreden. 1 minpunt de display verlichting, set hangt onder tv, donker eject knop wat lastig te vinden, verdere bediening middels mooi vormgegeven afstandsbediening. Mooie complete set (incl. hdmi kabel muursteun e.d.)bediening gemakkelijk, moet alleen nog uitvinden hoe het geluid van tv automatisch overschakeld naar soundbar.